Hogyan jut el hozzád a csomagod?

Az internet korában a megrendeléseitek napi szinten juttatjuk el a megjelölt címre vagy akár a csomagautomaták egyikébe. Több, mint 15 éve foglalkozunk csomagküldéssel, ez idő alatt nagy fejlődésen ment át minden belföldi és külföldi szállító cég. Szinte félévente jelennek meg újabb és újabb megoldásokkal.

Röviden pár pontban bemutatom, hogy hogyan működik a csomagküldés.

A legtöbb szállító ilyen sorrendben dolgozza fel a belföldi és a nemzetközi csomagokat is.

  1. Rendelés: Minden akkor kezdődik, mikor megrendelsz valamit a webshopban. A rendelés megérkezése után nyomtatásra kerül a rendelésed, majd összeállításra, ellenőrzésre
     
  2. Csomagolás: A rendelés ellenőrzése után a csomagolás kezdődik. A lehető legnagyobb gondossággal a termék dobozba vagy extrán bélelt légpárnás borítékba kerül. Ekkor kapja meg a csomag az adott futárcég csomag címkéjét, amin van egy azonosító, a nyomonkövetés miatt.
     
  3. Csomagfeladás: A futárcég minden munkanapon szállít ki és délután gyűjti be a csomagokat. Ez a legtöbb esetben munkanapokon délután 1-2 óra körül történik meg.
     
  4. Szállítás: A rendeléseket a szállító cég begyűjti és a depókban átpakolja a gyűjtő járatokra, majd este 6 felé elszállítja a központi elosztóba, ami a legtöbb cégnek Budapest környékén van. A központi elosztóban történik a szortírozás a másnapi kiszállításhoz. Az irányító számok alapján kerülnek másnap hajnalban a depókban a csomagok.
     
  5. Kiszállítás: A kiszállítás napján a csomagok elérnek a címzetthez. Minden címzett e-mailt és sms értesítést kap a kiszállításról.

 

Gyetván Csaba "Hogyan készül" sorozatának legújabb epizódjában az egyik futárcég profi működését mutatja be. Ennek a címe: Így jut el hozzád a csomag, amit a neten rendeltél. Szánj rá pár percet, hogy megismerd a folyamatot, ahol a futárok napi szinten 50-180 csomaggal és a kedves megrendelőkkel birkóznak meg.


Forrás: Gyetván Csaba "Hogyan készül" sorozata


 

4 legfontosabb információ, avagy mire figyelj a rendelés leadásakor:

  1. A rendelés leadásakor a legfontosabb, hogy a címed pontosan legyen megadva. Ha elírtad, akkor a rendelésedet nem tudják egyből kézbesíteni. Kisebb cím hiányosság felett (nagy utca 2. vagy nagy utca 2/c) az automata rendelésfeldolgozásunk átsiklik, de ez zsúfoltabb helyeken akár okozhat gondot is a futárnak.
     
  2. A cím után a telefonszám a legfontosabb. Arra érkezik az értesítés és ezen keres a futár kiszállításkor.
     
  3. Ne írd el az e-mail címed. Az e-mail címedre érkezik a megrendelés visszaigazolás, számla és a csomagfeladási értesítő is.
     
  4. Az egyéb tájékoztatók röviden a megjegyzés mezőben. Ezen információ bírtokában a futár nagy segítséget kap a csomag pontos kézbesítésekor.

 

Az évek alatt a csomagküldés egy egyszerű, de hatékony folyamattá fejlődött, amely lehetővé teszi, számunkra, hogy napi szinten az ország területén belül és kívül több száz csomagot el tudjunk juttatni a megrendelőinkhez. Annak ellenére, hogy ez a folyamat rendkívül bonyolultnak tűnhet, a szállítási cégek évtizedek óta finomítják azt, hogy a lehető legzökkenőmentesebb és leggyorsabb legyen.

 

Kategória: Géllakk

 

<< vissza géllakk blog főoldalára

 

Blog értesítő

Bezárás

{{ctrl.message}}